Movement & Mobility

Het menselijk lichaam is ontworpen voor beweging. Echter, in onze westerse maatschappij verliezen we al op jonge leeftijd de capaciteit goed te bewegen. Dit brengt allerlei risico’s met zich mee.

De Movement & Mobility class is erop gericht het lichaam weer te leren waar het voor bedoelt was, bewegen! Dit wordt gedaan door middel van bodyweight exercises. De enige  materialen die gebruikt worden zijn ringen/pullup bar, dipping bars en heel af en toe iets anders. De gezondheidsvoordelen hiervan zijn enorm. Omdat je lichaam in alle hoeken en standen belast wordt leer je je lichaam beter kennen, wordt je zeer sterk, verhoog je je belastbaarheid en leg je de basis voor een lang en beweeglijk leven. In combinatie met goede voeding heeft het ook een voordelig effect op je vetverbranding.

 

movement-dees-yen

Aan bod komen onder meer de volgende dingen:

– Opnieuw aanleren van de natuurlijke rustpositie van de mens, DE SQUAT

– Leren mobiliseren van de wervelkolom – Een oud chinees gezegde stelt: “Je bent zo oud als je wervelkolom”.

– Het ontwikkelen van Scapular strength (schouderbladstabilisatie). Voorkomen van schouderklachten.

– Het ontwikkelen van sterke polsen.

– Elementen uit turnen, capoeira, yoga, chi kung en andere bewegingsvormen

– Kruipen, rollen, vallen, balanceren, lopen etc.

– Aanleren, Oefenen en improvisatie.

– PLEZIER leren hebben in bewegen

 

Al met al een les die iedereen zou moeten doen, die zijn of haar lichaam respecteert!

Personal Training en Small Group Coaching