SUCCESVERHALEN

foto van Larisa Augustijn.

RICHARD

Whoop Whoop! Mijn naam is Richard Klaassen en sinds 1 december maak ik fanatiek gebruik van de gym van Michiel-PT.
“Wat heeft het voor mij allemaal gedaan?” Bij deze mijn verhaal hierover:

Laten we bij het begin beginnen. Allereerst moet er een doel bekend zijn. Deze was voor mij heel eenvoudig. Ik wilde wat kilo’s kwijt <punt>. Ik werd het beu dat tijdens de trainingen om jaarlijks een berg op te fietsen de kilo’s er af vlogen en het moment dat de berg was beklommen de kilo’s er letterlijk binnen enkele weken weer aan zaten. En op een gegeven moment moet die figuurlijke ‘knop’ om. Maar deze moest nu wel definitief om. En dan begin je met sporten en bij te houden wat je allemaal eet in de app van My Fitness Pal. Eén van de vragen welke ik toen had… wat is nu goed om te eten? Ik dacht dit niet te weten, maar als je na verloop van tijd de etiketten echt gaat begrijpen op de producten, is het helemaal niet zo moeilijk.
De eerste weken gingen de kilo’s er redelijk eenvoudig af tot je op het moment komt dat je gewicht stabiel blijft. Je raakt in eerste instantie gedemotiveerd en je wilt jezelf eigenlijk 5 keer per dag wegen. Dit is ook vaak het gevaarlijkste punt waarop je zou kunnen doorgeven. Maar geloof me – en ik spreek uit ervaring – blijf altijd doorgaan en blijf gemotiveerd ook al is de motivatie lastig te vinden. Geloof in jezelf en denk aan het feit dat als je door blijft gaan, je gewicht echt wel naar beneden gaat. Maar wat vaak wordt vergeten is om regelmatig je buikomtrek te meten. Je zal dan snel zien dat wellicht je gewicht hetzelfde blijft maar dat je buikomtrek wel drastisch afneemt. Ik was op een gegeven moment nog ‘maar’ 5 kilo afgevallen maar de buikomtrek was al met 7 centimeter afgenomen.
Nogmaals werd de app bijgewerkt door Michiel om definitief afscheid te nemen van de 100kg. En ik ben super blij te kunnen melden dat dit ook definitief is gelukt!

Drie keer trainen in de week bevalt goed en is goed in te plannen. Eigenlijk is het ook wel verslavend, want je streeft er iedere keer toch weer naar om meer gewicht te kunnen pakken en nog meer reps te kunnen doen. Toen ik aan het einde van de 90 dagen een deadlift van 120kg en een back squat van 85kg beide met 10 reps in de eerste set deed, voelde ik me super trots. Ik kreeg complimenten dat ik al zo goed was afgevallen en dat veranderde een hoop voor mij. Val ik nu nog steeds af…..ja dat wel maar heel langzaam (lees één kilo per drie weken). Of ik dit erg vind…. nee helemaal niet want ik voel me fit en energiek tevens wordt mijn buikomtrek wel steeds kleiner en kleiner dus het lichaam blijft zichtbaar veranderen.

Na deze 90 dagen wilde ik wel een nieuwe uitdaging en dat werd gedaan door Larisa Augustijn in de vorm van Crossfit Workout. Buiten dat ik helemaal stuk ging voelde het geweldig (naderhand dan). En het lukte nog wel aardig ook. Sterker nog; ik kijk nu regelmatig op crossfit.com wat voor WOD (Workout Of the Day) er op staat en alle extra info m.b.t de technieken. Ook hierin probeer ik iedere keer te verbeteren. Het stuk gaan tijdens een workout is te vergelijken met het fietsen van een berg. Er komt namelijk altijd een moment dat je helemaal stuk bent. Dit is ook exact het moment dat je helemaal in jezelf keert en je het gevecht aan gaat met je eigen lichaam. Dit gevoel is heel moeilijk te beschrijven maar ik kan je vertellen het voelt zo goed als je dan de top haalt en je doel hebt bereikt. Ik kan alleen maar tegen iedereen zeggen…. Probeer het eens uit en je zal begrijpen wat ik precies bedoel.

Dus wat heeft het voor mij gedaan: mijn eerste doel qua gewicht is bijna bereikt maar het allerbelangrijkste – ik ben me energieker gaan voelen. Heb plezier in het sporten en de gezellige mensen in de gym maken het iedere keer weer helemaal compleet. Ik heb meer zin gekregen om dingen op te pakken en ook werkelijk te gaan doen. Kortom, een big smile  🙂. Inmiddels ben ik bijna 12 kilo afgevallen en is mijn buikomtrek in totaal met 15 centimeter afgenomen. En ik kan zeggen dat ik hier enorm trots op ben. Niet alleen op deze resultaten maar ook omdat ik onderdeel mag zijn van de Michiel-PT Family!

Richard

———————————————————————————————————————————————————————–

LARISAprofielfoto

‘Strong is the new sexy’…’Train for fit, not for skinny’…’Fuel your muscles’…

Ok, ok. Klinkt leuk. Klinkt motiverend. Maar hoe dan?

Ik wil ook fit en strong worden! Dat besloot ik begin 2016. Door mijn fulltime kantoorbaan en een bourgondisch sociaal leven, was een six-pack vooralsnog iets wat in de koelkast staat.
Wel had ik gedurende mijn leven al diverse sporten beoefend, zoals jazz- en showballet, tennis, fitness, zwemmen, hardlopen, etc. Best een uiteenlopend rijtje, als ik het zo teruglees.

Maar nooit hield ik iets lang vol. Na een paar maanden – of jaren, in het beste geval – verloor ik de motivatie, raakte ik verveeld en stopte ik met bewegen. Tja, en als je toch niet sport, kan je net zo goed ook je bijbehorende gezonde voedingspatroon laten varen. Want zo werkt het toch? Nou…not!

Dit patroon herhaalde zich keer op keer, waardoor ik met mijn gewicht bleef jojo-en. Ook mijn conditie stelde niet veel meer voor. Destijds rookte ik nog, dus ik was al buiten adem van een fietsritje van 10 minuten naar de stad. Niet ok.

En toen was ik het beu! De welbekende knop ging om en ik besloot me autodidact te gaan verdiepen in een gezonde lifestyle en krachttraining! Iets waar ik nog geen ervaring mee had, maar waarvan ik wel steeds meer begon te begrijpen dat het de sleutel is tot een sterk, fit en gestroomlijnd lichaam. Ja, ook ik was daarvoor al herhaaldelijk in het ‘Fat Ass Cardio Syndroom’ getrapt.

Dus ik schafte wat dumbells aan voor thuis, evenals een kettelbel en een barbell met gewichten. Op YouTube zocht ik me wezenloos naar krachttraining tutorials, om de perfecte squat/deadlift/kettlebell swing/etc. uit te voeren. Ik kwam terecht op kanalen van Nikki Blacketter, Live Lean TV for Women, Megsquats, Sarahs Day en ga zo maar door. En dat wilde ik ook! Hallo hé, die meiden zijn super sterk!

Als een malle ging ik aan de slag met trainen en ik begon heel langzaam wat verlegen spieren te zien. Maar na een aantal maanden raakte ik een plateau en kwam ik op eigen kracht niet verder. En wat doe je dan? Dan ga je Googlen op ‘personal trainer’ en zo kwam ik terecht op de website van Michiel PT. Gebeld, intake gepland, vetmeting gedaan, macro’s berekend, voedingspatroon opgeschoond en gaan met die banaan! Ik bleek sterker dan ik zelf ooit voor mogelijk had gehouden. Elke week gingen de trainingsgewichten omhoog en kregen mijn spieren steeds meer praatjes. Na mijn 90 Dagen Personal Fit Plan, was ik – door de begeleiding van Michiel – in staat om een deadlift van 100kg te liften. Even voor de goede orde, ik ben 1.57m klein en weeg ca. 62kg. Wat was ik trots!

Dan denk je alles gehad te hebben met dit toch al lange verhaal, maar er komt nog meer:
Op een goede dag vroeg Michiel aan mij of ik wel eens had gehoord van CrossFit. Ja, wel eens ergens gehoord. Die mensen zijn gek joh. Toch? Of niet?
Hij raadde me aan om de Netflix documentaire ‘The Fittest on Earth’ te kijken. Na deze zo’n 4 keer met open mond te hebben bekeken, besloot ik om CrossFit elementen in mijn wekelijkse workout-routine te verwerken. Deze helpen me om o.a. mijn explosiviteit, snelheid, en uithoudingsvermogen op peil te houden. Heerlijk om op die manier je eigen fysieke mogelijkheden te verbreden!

Op het moment dat ik dit verhaal schrijf, zijn we een half jaar verder na mijn eerste training bij Michiel PT. In dat half jaar had ik hier net zo goed een bed kunnen neerzetten, want ik ben hier bijna niet meer weg te slaan! Naast het feit dat ik de trainingen erg leuk vind, is de sfeer hier altijd top! Trainen in een persoonlijke, small group setting is mijn ding. Ik voel me er prettig bij dat iedereen elkaar kent, elkaar 100% respecteert en dat er ruimte is voor een praatje en een geintje.

Ja. Ik heb mijn sport, plekje en gezonde toekomst gevonden en hoop met Michiels hulp in 2017 nòg sterker en fitter te worden!

-Larisa-

————————————————————————————————————————————————————————
Testimonial-Karen-ThijssenKAREN

Door omstandigheden thuis komen te zitten, niet lekker in mijn vel, veel aangekomen, maar wel de motivatie om daar iets aan te doen. Ik wist van mezelf dat sporten mij goed zou doen, maar het moest wel in de buurt zijn.

Er moesten zo min mogelijk drempels zijn.
Toen kwam ik op de website van Michiel PT terecht. Het feit dat het niet zo groots was en dat er persoonlijke begeleiding werd aangeboden was voor mij de doorslag. Dat had ik nodig!
Michiel vroeg me wat ik wilde bereiken. Mijn doel was in eerste instantie gewoon lekker bezig zijn, aan mezelf werken, lekker in mijn vel zitten. Dat is natuurlijk niet heel concreet. Ik was wat “bang” om concrete doelen te stellen; wat als het niet lukt? Samen met Michiel kwamen we ook tot een meer concreet (klein) doel; onder de 80kg uitkomen. We gingen ook aan de slag met voeding. Ik was zelf wel begonnen met opletten, maar na 3kg kwijt te zijn geraakt bleef ik hangen. Baat het niet dan schaadt het niet dacht ik. We gaan er gewoon voor.
Al snel kwam ik in de flow en zag dat het echt wat met me deed. Ik ging kilo’s kwijtraken en mijn lichaam was aan het veranderen. Dat eerste doel was al vrij snel behaald!
Ook met mijn voeding ging het goed. Ik heb zelf ook nog last van PDS en slik daar medicijnen voor, maar inmiddels slik ik die bijna niet meer. De combinatie van het sporten en de voeding heeft me zo’n boost gegeven, zoveel energie en meer vertrouwen in mezelf.
Nu zijn we 3 maanden verder en ik kan zeggen dat deze 3 maanden echt mijn opstap zijn geweest naar gezond leven en een fitte leefstijl.
Die 80kg zie ik al even niet meer. Inmiddels ben ik 10kg kwijtgeraakt en ik ga gewoon lekker door met sporten en goed voor mezelf zorgen!
Michiel, super bedankt! Iedereen met wie ik gesport heb, bedankt! Helaas kan ik door omstandigheden hier nu op dit moment niet doorgaan, maar we houden contact!!

Karen

————————————————————————————————————————————————————————

 

MomniqueMONIQUE VAN ESPELO

Een disbalans in mijn hormonen stond een kinderwens in de weg.
Met Michiel ben ik aan een speciaal hormonaal trainingsprogramma begonnen.
Ik moest heel mijn leefstijl, eetstijl en sportmentaliteit aanpassen en dat was in het begin een behoorlijke uitdaging.
Na een aantal maanden voelde ik me al veel energieker en werd ik ook zichtbaar sterker. Helaas was dat op de weegschaal nog niet te zien, maar dat blijkt bij hormonale problemen een bekend gegeven.
Na een half jaar begon ik het ook aan mijn lichaam te zien. De andere manier van eten was me ook al gewoon geworden en ik zat erg lekker in mijn vel.
Na ruim een jaar werd het harde werken beloond… ik was zwanger!
Nu heb ik het sporten door de zwangerschap even moeten onderbreken, maar ik ben zeker van plan om na de zwangerschap weer bij Michiel te gaan sporten.
Michiel, bedankt voor de begeleiding tot dusver, en hopelijk tot binnenkort!

Monique

————————————————————————————————————————————————————————

 

nathan_schouterenNATHAN SCHOUTEREN

Mijn naam is Nathan Schouteren en ik ben een MMA vechter. Ik heb een aantal titels op mijn naam staan zoals Middleweight Wereldkampioen en Europees kampioen. Daarbij ben ik ook twee keer verkozen tot ‘’Sportman van het jaar’’ in Bergen op Zoom. Tijdens mijn wedstrijdcarrière was ik altijd op zoek naar het juiste dieet, goede krachttraining en daarbij natuurlijk ook de juiste voedingssupplementen.

Toen ik met Michiel Zandbergen in contact kwam, zagen we meteen de mogelijkheden tot samenwerking. Hij introduceerde mij met PHP (hormonal profiling) en maakte een persoonlijk profiel voor me.

Ik dacht dat ik al aardig goed bezig was, maar na het aanmeten van mijn persoonlijke profiel viel er toch nog heel veel winst te behalen door dingen anders te doen! Na de meting heeft Michiel Zandbergen mij een nieuw voedingsschema, nieuwe krachttraining en een voorstel voor specifieke voedingssupplementen meegegeven.

Door alle aanpassingen en doorvoeringen voel ik me nu een stuk fitter, sterker en mijn vetpercentage is drastisch naar beneden. Zeker nu ik meer les geef en mijn eigen sportschool heb vind ik het belangrijk dat mijn leerlingen goede begeleiding krijgen in krachttraining en voeding die ik altijd gemist heb en waarvan ik vind dat zij het nodig hebben. Om deze reden breng ik ze in contact met Michiel Zandbergen zodat zij alles uit elke training en wedstrijden kunnen halen.”

Met vriendelijke groet,

Nathan Schouteren

————————————————————————————————————————————————————————

 

fotoDESIREE SCHUURBIERS

“Is dat niets voor jou, kettlebell?” vroeg Michiel iets meer dan een jaar terug aan mij. Nieuwsgierig als ik was, ging ik een kijkje nemen. Zo begon ik ergens maart/april 2012 met kettlebell bij Michiel-pt. Eén keer per week trainen bij Michiel. Thuis ook nog wat trainen, alleen of met wat andere dames. Ik vond het heerlijk bezig te zijn in de buitenlucht tijdens de trainingen. Natuurlijk zou het mooi meegenomen zijn als er iets zou veranderen. Ik vond mezelf niet echt dik, maar ik zag (zoals denk ik elke vrouw?) zeker wel ‘ruimte voor verbetering’. Strakkere buik, wat kilo’s eraf? En ja, er gebeurde wel wat. Niets spectaculairs, maar het voelde goed. “Dun word ik niet, dat zit gewoon niet in me”, dacht ik altijd. Daarnaast houd ik teveel van (lekker) eten. Natuurlijk hoorde ik de caveman verhalen aan, maar je dacht toch niet dat ik mijn lekkere eten ging laten staan, en hoe moet dat dan op m’n werk? Veel te onhandig. Veel te veel opoffering.

Toen Michiel vanaf januari 2013 naast kettlebell ook andere krachttraining aanbood in groepsverband ben ik meer gaan trainen. Het trainen thuis was er in de winter wel wat bij in geschoten. Daarnaast was het een leuke, motiverende groep om mee te trainen. Begin januari heb ik ook bedacht me toch eens te verdiepen in de caveman/paleo leefstijl. Ik had er al zoveel over gehoord. Ik vroeg mezelf af of het in een bepaalde vorm voor mij kon werken? Misschien kon ik het deels gaan doen? Gewoon om het slechte eten van de feestdagen wat te compenseren. “Ik ga niet zo extreem hoor”, dacht ik in mezelf. Ik besloot om een paar weken aan te kijken wat het voor me zou doen en of ik het vol zou houden. Ik at één of twee maaltijden per dag volgens het caveman-principe, en de andere ‘gewoon normaal’. Tot ik in korte tijd enorme resultaten zag! Ik begon steeds meer de ‘gewone’ maaltijden te laten staan. Met zeker hier en daar wel een uitzondering, in het weekend, bij een etentje of een feestje. Maar voordat ik het wist zat ik elke dag aan de kwark bij het ontbijt. Ik maakte mijn collega’s op het werk lekker met mijn zelfgemaakte salades tijdens de lunch, en experimenteerde met gerechtjes en receptjes voor het avondeten. Ik kreeg steeds meer opmerkingen en complimentjes vanuit mijn omgeving. Naast wat afname van mijn gewicht, was de verandering van mijn lichaam ontzettend groot. Het komt zeker door de combinatie van trainen en het caveman eten. Ik kon het niet meer ontkennen. It works! Ook voor mij! En dat niet alleen, het voelt echt zo enorm goed!

En nu? Nu ben ik alleen nog maar enthousiaster. Verslaafd bijna…
Ik maak nog wel uitzonderingen met eten, waar ik erg van kan genieten overigens. Maar liever niet teveel. En eerlijk, de salades die ik nu maak zijn zoveel lekkerder dan een boterhammetje met beleg.
En trainen? Daar maak ik zeker geen uitzonderingen in! Ik kan niet meer zonder. Minstens 2 x per week moet ik trainen bij Michiel-pt, daar worden andere afspraken gewoon omheen gepland. En dan liefst ook nog een keertje thuis trainen. Heerlijk! Ik wil meer. Nieuwe dingen, andere vormen, alles proberen… Uitdaging! Een volgende stap voor mij gaat zijn om zelf de opleiding tot kettlebell instructor te volgen. Misschien kan ik daarna mensen net zo enthousiast maken als mijzelf?

Michiel, thanks voor alle fijne trainingen, de inspiratie en variatie in de training en je motivatie!
Oh, en natuurlijk bedankt voor alle caveman tips die je anderen gegeven hebt en die ik stiekem gehoord, onthouden en uitgeprobeerd heb.

Keep on going!
Love, Desiree

 

————————————————————————————————————————————————————————

WEES GEEN SPONSOR; KOM ERBIJ!

fotosahin

SAHIN ERGEC

Hele dagen op je bureaustoel zitten op het werk, om vervolgens thuis neer te ploffen op de bank. Met een zak chips alle politieseries op televisie kijken. In het weekend jezelf helemaal laten gaan als je Turkse familie weer heerlijke Turkse gerechten heeft gemaakt. ‘Moe’ van het eten weer naar de koelkast lopen om met Cola en Ice Tea alles weg te spoelen. Elke maandagochtend weer beginnen met een dieet die maandagavond weer is afgelopen. En na een paar mislukte pogingen jezelf beloven dat je volgende maand toch écht gaat beginnen met afvallen.

Blij zijn dat C&A in 2012 heeft besloten een Grote Maten- afdeling te starten. En je vrouw vragen of de wasmachine nog garantie heeft, omdat ie bij elke wasbeurt je broeken een maatje kleiner maakt. Ja het ligt allemaal aan de wasmachine. Lid worden van de sportschool om vervolgens als grootste sponsor wél het hele jaar te betalen maar na 3 keer sporten het op te geven omdat er altijd iets anders tussen komt. Of je wacht tot die volgende maand. En het mooie daarvan is; je kunt eindeloos wachten want er is altijd een volgende maand.

Tótdat je in gesprek gaat met iemand die jou en jouw situatie snapt. Iemand die samen met jou realistiche plannen maakt. Iemand die met jou bespreekt waar, wanneer en hoe je je doelen gaat bereiken. Iemand die het niet heeft over dieeten maar over levensstijlen. Iemand die niet zegt dat je niets mag eten, maar samen met je bespreekt hoe je toch lekker mag blijven eten. Iemand die met jou bespreekt hoe je het beste kunt sporten, waar je het beste kunt sporten en waarom en dat samen met jou doet. Iemand die je motiveert om te sporten en daar ook altijd bij is! Die het leuk maakt om af te vallen, spieren te ontwikkelen én iemand die altijd in is voor een lach.

Ik ben Michiel tegengekomen via via. Een vriendelijke maar duidelijke jongeman. Michiel is iemand met verstand van zaken. Hij weet waar ie het over heeft en helpt je écht om je doelen te bereiken. Ik ben binnen een paar maanden 20 kilo afgevallen. Vervolgens ben ik in een zelfde periode daarna nog eens 7 kilo afgevallen, én ben ik ook meer spieren gaan ontwikkelen want dat was mijn volgende doelstelling. Ik voel me fitter en beter. Zit lekker in mijn vel en heb ook echt zin om te sporten. Ik doe nu aan zowel Personal Training als aan Groepstraingen bij Michiel. Elke maand kijken we naar de vorderingen en praten we over de volgende doelstellingen. Ik wil nu bijvoorbeeld nog eens 7 kilo kwijt; met de hulp van Michiel gaat me dat ook zeker lukken!

Oh ja, en het is nog retegezellig ook 😉

 

Sahin Ergec

PS: door Michiel PT ben ik ook nóg hulplievender geworden; zo heb ik pas geleden 4 volle vuilniszakken met te grote kleding in de kledingbak gegooid..

 

Personal Training en Small Group Coaching